Jest to unikatowy w południowej Polsce kierunek przygotowany z myślą o kształceniu wysokiej klasy specjalistów z zakresu marketingu. Zajęcia pozwalają zdobyć wiedzę i praktyczne umiejętności tworzenia strategii marketingowych, zarządzania produktem oraz realizacji działań promocyjnych. Zagadnienia omawiane w trakcie studiów obejmują m. in. wykorzystanie Internetu w marketingu, kreowanie wizerunku marki, zarządzanie komunikacją z klientami, prowadzenie badań konsumentów oraz śledzenie i przewidywanie trendów rynkowych.
Absolwenci kierunku „Marketing i komunikacja rynkowa” mogą znaleźć pracę w działach marketingu, firmach internetowych oraz w instytutach badań rynku, agencjach reklamy i public relations. Zajmują stanowiska menedżerów produktu, analityków rynku, przedstawicieli handlowych, specjalistów marketingu międzynarodowego, specjalistów ds. promocji, rzeczników prasowych itp. Po zdobyciu doświadczenia absolwenci kierują działami marketingu lub sprzedaży oraz pełnią odpowiedzialne funkcje w zarządach krajowych i międzynarodowych korporacji. Oferowana wiedza i umiejętności umożliwiają także zakładanie i prowadzenie własnych firm.
I stopień studiów obejmuje m. in. przedmioty takie jak:
Marketing, Handel i zarządzanie sprzedażą, Badania marketingowe, Zachowania konsumenta, Zarządzanie marketingiem, Podstawy e-marketingu, Podstawy komunikacji rynkowej, Marketing usług, Zarządzanie projektami, Negocjacje handlowe.
II stopień studiów umożliwia studiowanie m. in. przedmiotów takich jak:
Współczesne koncepcje marketingu, Analiza zachowań konsumenta, Marketing międzynarodowy, Komunikacja marketingowa, Audyt marketingowy, Marketing społeczny, Prawna ochrona rynku i konsumenta.
Inne kierunki
Inżyniera organizacji i zarządzania
Informatyka stosowana
Innowacje w biznesie
Marketing i komunikacja rynkowa
Rachunkowość i controlling
Turystyka i rekreacja
Zarządzanie
Zarządzanie projektami
Innowacyjność produktu
Towaroznawstwo
Zarządzanie i Inżynieria Produkcji
Logistyka międzynarodowa
Organizacja i Zarządzanie - studia menedżerskie
Zarządzanie międzynarodowe